Dane techniczne Fiata 126p



Silnik                             

600                             650

Typ silnikaczterosuwowy, dwucylindrowy, z zapłonem
iskrowym, umieszczony z tyłu
Średnica cylindrów73,5 mm77 mm
Skok tłoka70 mm70 mm
Pojemność skokowa594 cm3652 cm3
Stopień sprężania7,57,5
Moc maksymalna wg DIN16,9 kW (23 KM)
przy 4800 obr/min
17,7 kW (24 KM)
przy 4500 obr/min
Maksymalny moment39,2 Nm przy 3400 obr/min41,2 Nm przy 3000
obr/min
Gaźnikopadowy typu Weber 28IMB

Układ przeniesienia napędu

Sprzęgłojednotarczowe, suche
Skok jałowy pedału sprzęgła25...32 mm
Skrzynka biegówczyerobiegowa, dwuwałkowa, z biegiem
wstecznym i synchronizacją biegów
II, III i IV
Przekładnia głównao przełożeniu 8:39
Napędna koła tylne

Podwozie

Kołatarczowe, z obręczami 4.00x12"
Ogumienieopony promirniowe 135 SR-12 z dętkami
Ciśnienie w ogumieniuprzód: 0,137 MPa (1,4 kG/cm2)
tył: 0,196 MPa (2,0 kG/cm2)
Przekładnia kierowniczaślimakowa, o przełożeniu 2:26
Hamulce zasadniczebębmowe, z dwuobwodowym układem
hamulcowym, hydraulicznym, z samoczynną
regulacją luzu pomiędzy okładzinami a bębnami
Hamulec pomocniczymechaniczny, działający na koła tylne

Wyposażenie elektryczne

Instalacja elektrycznao napięcziu nominalnym 12V
Układ zapłonowyakumulatorowy
Kąt wyprzedzenia zapłonu10 stopni
Akumulatorkwasowy o pojemności 34Ah, zacisk
ujemny połączony z masą
Prądnicaprądu stałego o mocy 230 W
Rozruszniko mocy 0,5 kW

Masy, pojemnosci i osiągi

Masa samochodu z paliwem,
kołem zapasowym i wyposażeniem
580 kg600 kg
Obciążenie użyteczne4 osoby + 40 kg bagażu
(około 320 kg)
Pojemnosć zbiornika paliwa21 l
Pojemność miski olejowej2,5 l

Prędkosci maksymalne samochodu
z pełnym obciążeniem

na I biegu30 km/h
na II biegu50 km/h
na III biegu80 km/h
na IV biegu105 km/h
na biegu wstecznym25 km/h
Zużycie paliwa5,2...7,2 l/100 km


HISTORIA MODELU

1973:Rozpoczęto produkcję Fiata 126p.
1977:Wprowadzono do oferty jednostkę napędową
o pojemnosci 0,65 l. Moc maksymalna wzrosła o 1 KM.
1978:Z oferty wycofano najmniejsza jednostkę
napędową o pojemnosci 0,6 l i mocy 23 KM.
1987:Rozpoczęto produkcję wersji BIS. Pomimo
że konstruktorzy powiększyli przestrzeń bagażową,
model nie zyskał sympatii klientów.
1997:Wprowadzono oficjalną nazwę Maluch.
2000:Zakończono produkcję Malucha.

NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE USTERKI

Fiat 126p jest samochodem usterkowym. Kłopotliwość eksploatacji
zależy od tego, czy właściciel o niego dba, czy też nie. Głównym
problemem użytkowników "malucha" są rdzewiejące blachy. Oprócz tego
awaryjne okazuja się zwrotnice. Ponadto dochodzi do stosunkowo
częstych awarii rozruszników i przewodów wysokiego napięcia. Należy
kontrolować kondycję świec zapłonowych oraz paskow klinowych. Usterkom
w starszych egzemplarzach, bez elektronicznego modułu zapłonowego,
ulegają aparaty zapłonowe (palec rozdzielacza). Oprócz tego może
popsuć się wszystko, tylko w odpowiednim czasie.



Powrót do strony głównej








8136671